ymca vanderbilt

Een hotel vinden in New York City die zowel goedkoop als goed (schoon, netjes, modern, in goede staat) is, is heel moeilijk.

Als je namelijk heel goedkoop wilt, dan kom je algauw terecht bij de meest verschrikkelijke hotels die je ooit gezien hebt (als je de recensie moet geloven). Maar wil je een schoon en modern hotel dan is de prijs per nacht al meestal je budget voor de hele trip. Mijn doel was dus om een plek te vinden waar we konden slapen voor een goede prijs, maar we niet bang hoefde te zijn voor de horror verhalen die je op internet leest.

Ik kwam al snel bij YMCA Vanderbilt. Ik heb heel veel recensie gelezen en foto’s bekeken (zowel de officiĆ«le foto’s als de foto’s van gasten) en kwam tot de conclusie dat we voor die prijs een prima slaapverblijf hadden gevonden. Dus reserveerde de kamer, boekte onze vluchten en we waren klaar om naar NYC te gaan.

ymca vanderbilt

De vrouw die ons incheckte was vriendelijk. We hadden gelukkig genoeg foto’s gezien om niet te schrikken van hoe klein de kamer in het echt was. Ja het was heel klein, ongeveer de grootte van een grote bezemkast. Maar twee meiden met twee grote koffers paste makkelijk in de kamer, dus we waren tevreden. Ja de kamers zijn oud, maar we waren in New York City. Het enige moment dat we in de kamer waren, was als we gingen slapen (met onze ogen dicht). We moesten de badkamer delen met andere mensen, maar we hebben maar een aantal keer op onze beurt moeten wachten. Dus dat viel reuze mee. Daarnaast waren de badkamers ook schoon.

ymca vanderbilt

Het enige nadeel vond ik dat we een aantal blokken moesten lopen voordat we bij de metro waren. Ik had het fijn gevonden als we iets dichterbij hadden gezeten. Behalve dat hebben we een prima verblijf gehad in YMCA Vanderbilt. Zou ik hier nog een keer verbleven? Als ik nog steeds op budget moeten, ja zeker. Als ik me een luxe hotel kan veroorloven, dan waarschijnlijk niet.

