ikhartnyc new york

Zoals ik al eerder heb geschreven, ik hou van de Engelse taal. Ik weet niet wat het is. Misschien is het gewoon omdat het de taal is waar ik het meest mee ben opgegroeid (naast het Nederlands natuurlijk). Misschien is het omdat de taal mij het makkelijkst afgaat. Wat het ook is, de liefde tussen mij en de Engelse taal is groot ❤

Het eerste Engelse boek dat ik ooit las (voor zover ik me kan herinneren) was Harry Potter and the Order of the Phoenix. Ik was helemaal geen fan van de hele Harry Potter hype en ik las het eerste boek dan ook pas toen de tweede film al in de bioscoop was. De eerste vier boeken leende ik van iemand en verslond ik in een korte tijd. Het vijfde boek was toen nog niet uit en daar moest ik helaas nog even op wachten. Als de Engelse versie uit is gekomen, duurt het altijd nog even voordat de Nederlandse vertaling in de winkels ligt. Je begrijpt misschien wel dat ik hier niet op kon wachten.

Ik besloot dan ook de Engelse versie te kopen en die gewoon te lezen. Toevallig is dit ook het dikste Harry Potter boek wat er is. Sommige mensen waren verbaasd. “Snap je dan wel alle woorden.” Ik haalde mijn schouders op. Nee, waarschijnlijk niet. Ik maakte me niet echt druk. Mijn Engels was redelijk. Als ik een woord niet kende, kon ik uit de zinsopbouw meestal wel afleiden wat het betekende en anders zocht ik het op in het woordenboek. Al met al ging het prima. Alle andere Harry Potter boeken heb ik ook in het Engels gelezen (in het Nederlands trouwens ook).

Het grootste deel van mijn boekenkast is nu gevuld met Engelse boeken. Ik hou gewoon van de Engelse taal (ik hou zelfs zoveel van de Engelse taal, dat ik voor een cursus Engels naar Amerika ging, maar daar later meer over). Ik vind het dan ook leuk om steeds meer te leren, nieuwe betekenissen te ontdekken en meer woord-kilometers te maken. Dingetjes zoals hieronder uitzoeken vind ik dan ook hartstikke leuk =)

>> Quit Stoppen / beeindigen
>> Quiet Stil
>> Quite Absoluut / nogal

>> Dessert Toetje
>> Desert Verlaten
>> Desert Woestijn

