ikhartnyc guggenheim

Je moet er misschien niet aan denken om je kostbare tijd in New York door te brengen in een museum, maar geloof me je zult er geen spijt van krijgen. Je zou tijdens een regenachtig ochtend of middag een museum kunnen bezoeken en zelfs als het niet regent zijn deze musea leuk genoeg om er een kijkje te nemen.

Je hoeft ze niet allemaal interessant te vinden, ik heb zo ook mijn favoriet. Zo zou ik elke keer wanneer ik in New York ben het MoMA willen bezoeken, terwijl één bezoekje aan de MET voor mij genoeg was.

The Museum of Modern Artwww.moma.org

Zoals ik al aangaf is mijn favoriete museum in New York de MoMA, The Museum of Modern Art. Ik hou van moderne kunst en als jij hier ook van houdt, dan is dit zeker een museum dat je niet wilt missen. De entreeprijs is $25 voor volwassenen, $14 voor studenten en de entree is gratis als je 16 jaar of jonger bent.

The Metropolitan Museum of Artwww.metmuseum.org

Bij Gossip Girl fans zijn vooral de trappen aan de buitenkant van de MET erg bekend. Natuurlijk is de Metropolitan Museum of Art veel meer dan dat. Ook al was dit museum niet mijn favoriet, dat is geen reden om niet te gaan. Jij vindt het misschien wel heel leuk. De MET heeft een zeer grote collectie en de voorgestelde (!) entree prijs is $25 voor volwassenen en $12 voor studenten.

American Museum of Natural Historywww.amnh.org

Dit is één van de grootste musea te wereld en je kan hier makkelijk een hele dag doorbrengen. Van ruimtevaart tot dinosaurussen (en een Night at the Museum Tour – voor de film fans). Hier is voor iedereen wel iets te zien. De voorgestelde (!) entree prijs is $22 voor volwassenen.

Solomon R. Guggenheim Museumwww.guggenheim.org

Dit gebouw op zich is al een kunstwerk, maar ga ook zeker even binnenkijken. Naast alle schilderijen is het gebouw aan de binnenkant namelijk ook prachtig. Er zijn tentoonstellingen van moderne en eigentijdse kunst, maar er worden ook lezingen door kunstenaars gegeven en er worden films gedraaid. De entree prijs voor volwassenen is $25, voor studenten $18 en kinderen onder de 12 jaar mogen gratis naar binnen.

Brooklyn Botanic Gardenwww.bbg.org

Dit is misschien niet echt een museum, maar wel heel mooi om naartoe te gaan. Ik ben hier nog nooit geweest, maar de Brooklyn Botanic Garden staat zeker hoog op mijn lijstje voor wanneer ik weer naar New York ga. Het is volgens mij een prima plek voor een relaxte ochtend of middag, met super veel mooie fotografie mogelijkheden. De entree prijs is $12 voor volwassenen, $6 voor studenten en kinderen jonger dan 12 mogen gratis naar binnen (op dinsdagen kan je gratis naar binnen en ook op doordeweekse dagen in december – januari – februari mag je gratis naar binnen).

