ikhartnyc forever21

Heel veel meiden willen graag naar New York om beauty producten te kopen en vaak hoor ik wat minder enthousiaste reacties over het kopen van kleding. Ik denk echter dat New York ook een geweldige stad is om kleding te kopen. Daarom heb ik hieronder een aantal van mijn favoriete kledingwinkels op een rijtje gezet.

Aritziawww.aritzia.com

Ik ontdekte Aritzia terwijl ik mijn reis naar New York aan het voorbereiden was. Blogger / vlogger Akaydoll noemde de winkel in één van haar videos en die heb ik toen opgeschreven. Toen ik in 2012 in New York was heb ik de winkel bezocht en ook toen ik in 2013 in San Francisco was heb ik het filiaal daar bezocht. Beide keren heb ik leggings gekocht. De kleding is van goede kwaliteit en de mensen die daar werken zijn super vriendelijk. Prijzen verschillen heel erg (je hebt er bijvoorbeeld leggings van $30 maar ook van $65).

Pookie and Sebastianwww.pookieandsebastian.com

De eerste keer dat ik in New York was ontdekte ik dit winkeltje. Heel leuk klein boetiekje, die kleding en accessoires verkoopt. Iets aan de prijzige kant, maar leuk om eens een kijkje te nemen. Is weer eens wat anders dan, H&M en Zara. Het is echt iets voor girly girls. Ze hebben vier filialen in New York, kijk op de website voor de adressen.

Niketownwww.nike.com

Nike hebben we inderdaad ook gewoon in Nederland, maar als de dollar prijzen goed zijn kan je hier misschien wel veel geld besparen. Voor alle sportieve mensen, this place is heaven on earth. De winkel is gigantisch groot en je kan er een lange tijd rondwandelen. Ik ben pas gestopt met voetballen, maar ik doe nog steeds aan hardlopen en ik kan dan ook niet wachten om hier weer een keer een kijkje te nemen voor nieuwe hardloopschoenen. Kijk op de website voor het adres.

Abercrombie & Fitchwww.abercrombie.com

Volgens mij gaan / willen alle Nederlanders naar Abercrombie & Fitch als ze naar New York gaan. Daarom is het misschien juist niet meer cool om te gaan, maar gewoon doen als je wel wilt gaan. Ik ben er ook al een paar keer geweest en hun joggingbroeken en truien zijn heerlijk. Een beetje overpriced misschien, maar als je dat niet erg vindt dan heb je hier genoeg keus. De winkels zijn ook leuk om te bezoeken omdat ze net even anders zijn als de meeste kledingwinkels. Met de ramen die allemaal ‘dichtgetimmerd’ zijn, met het donkere interieur en de muziek die heel hard staat, waan je je midden op de dag even in een nachtclub waar je kleding kan kopen.

Victoria’s Secretwww.victoriassecret.com

We hebben misschien nu twee filialen op Schiphol, maar geloof me die stellen niet heel veel voor vergeleken met de winkels in Amerika. Daarom kon Victoria’s Secret ook niet ontbreken in deze lijst. Als ik de rest van mijn leven nog maar bij één winkel zou mogen winkelen dan zou het deze zijn. Ze hebben ondergoed, kleding, sportkleding, make-up en alle andere mogelijke beauty spullen. Je hebt hier alles, je hoeft nergens anders meer heen. En ik ben ook groot fan van de tasjes waar je je spullen in meekrijgt (een klein detail, maar ik hou ervan).

