ikhartnyc wallstreet

“Die keer dat Harry Potter en ik tegelijk in New York City waren”

Op het moment dat ik in New York City was zou ook Harry Potter and the Half-Blood Prince film in premiere gaan. Als je dan in een klein stadje in Nederland woont, dan heeft dat zo goed als geen gevolgen. Als je echter in een stad als New York City bent, dan kan dit wel gevolgen hebben. New York City is namelijk wel een stad waar ‘wel eens’ een film premiere wordt gehouden. Laat het nou net zo zijn dat op het moment dat ik in New York City ben, dat daar ook de Harry Potter and the Half-Blood Prince premiere plaatsvindt. En laat ik dan ook nog eens een über Harry Potter nerd zijn. En nee dit had ik niet van te voren gepland.

Ik kan me niet meer herinneren of ik in Nederland al wist van de première of dat ik dat pas in New York ontdekte. Anyway, op Google vond ik het adres waar de première precies zou zijn. Om 16.00 uur kwamen we aan bij het Ziegfeld theater, maar de première zou pas om 18.00 uur beginnen (althans dan zouden de acteurs arriveren). Om te zeggen dat we niet de enige waren, is zacht uitgedrukt. Er waren al genoeg Harry Potter fans aanwezig, de rode lopers lag al klaar en de bewaking stond op hun plek. We zijn achteraan op een ijzeren dranghekken gaan zitten (die we later met z’n allen naar voren hebben getrokken, zodat we weer iets dichterbij stonden). Vanaf hier hadden we prima uitzicht op de rode loper.

Op dat moment wist ik nog niet dat ik de rest van de vakantie het gevoel zou blijven houden alsof ik nog steeds op dat ijzeren dranghek zat (dat had waarschijnlijk iets te maken met het feit dat ik daar die avond 3.5 uur op heb gezeten, maar goed dat hebben we over voor Harry Potter). Denk wel dat dit gewoon New York City is en dat die straat niet werd afgezet. Er bleven dus continue auto’s door de straat rijden, terwijl wij daar aan het wachten waren. Na 18.00 uur kwamen alle acteurs (o.a. Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint, Tom Felton en mijn favoriete acteur Alan Rickman) één voor één aanrijden in diezelfde straat. Aan het begin van de rode loper stapte ze uit, liepen over de rode loper langs alle camera’s en aan het eind van de rode loper gingen ze het theater in. Rond 19.30 uur waren alle acteurs wel binnen en zijn wij weer weggegaan. De avond sloten we geheel in stijl af bij de McDonald’s.

