ikhartnyc, manhattan bridge

Ik hou van fotografie. Ik ben absoluut geen professional, maar ik vind het gewoon leuk om foto’s te maken en steeds een beetje beter te worden. Een stad als New York City is de droom van elke fotograaf.

Er zijn oud en nieuwe gebouwen. Er is heel veel beton, maar ook heel veel groen. Er zijn zoveel verschillende mensen, auto’s, lichtjes, kleuren etc. Ik hou ervan om de stad te ontdekken en foto’s te maken. Soms ontdek je bij toeval een mooie plek om foto’s te maken, maar soms zie je foto’s en dan denk je waar zijn die gemaakt. Daar wil ik ook heen. Hier heb ik een lijstje gemaakt met plekjes waar je mooie foto’s kan maken.

Empire State Building / Top of the Rock
Deze twee zijn misschien het bekendst van allemaal, maar dat wil niet zeggen dat je ze moet overslaan. Vanaf beide gebouwen heb je een prachtig uitzicht over de stad. Wat ik leuk vind om te doen is één van de twee overdag bezoeken en de andere ’s avonds, zodat je verschillende foto’s kan maken. Je kan gegarandeerd mooie foto’s maken als je deze plekken bezoekt.

South Street Seaport
Vanaf de pier bij South Street Seaport kan je prachtige foto’s maken van de Manhattan skyline. Deze foto’s zullen heel anders zijn dan de meeste foto’s die je van de skyline ziet, omdat je vanaf de pier heel dicht bij de gebouwen staat. Hierdoor kan je de skyline vanuit een hele andere hoek fotograferen.

Brooklyn Bridge
De Brooklyn Bridge is niet alleen prachtig om foto’s van te maken, je hebt ook een mooi uitzicht over de skyline van Manhattan vanaf de brug (zowel van up-town als van down-town). Ook de Manhattan Bridge is vanaf de Brooklyn Bridge goed te zien.

Washington Street in Brooklyn
Als je mooi uitzicht wilt op de Manhattan Bridge, dan moet je naar Washington Street in Brooklyn gaan. Neem de metro naar High Street (de metrolijn A en C gaan die kant op), als je de metro uitkomt heb je naast het park een straat genaamd Cadman Plaze East, volg deze straat naar het noorden. Deze straat loopt over in Washington Street (vanaf hier kan je de Manhattan Bridge al zien). Loop door totdat je de perfecte foto kan maken.

Tudor City Place Overpass
Als je op 42nd Street naar het oosten loopt, dan heb je een bijna aan het eind van de straat een brug naar de overkant. Aan de rechterkant is een trap omhoog. Als je op de brug staat kan je bijna heel 42nd Street zien, helemaal naar het westen van Manhattan. Als het niet te mistig is kan je zelfs het Empire State building nog op de foto krijgen.

*Hier ben ik zelf nog niet geweest en deze plek staat dan ook erg hoog op mijn lijstje voor als ik de volgende keer in New York ben.

Zijn er nog plekken die jullie willen toevoegen?

