ikhartnyc, the high line

Ik had nog nooit van The High Line gehoord. De eerste keer dat ik in New York was, waren het dan ook de mensen met wie ik was die me daar heen brachten. The High Line is een park gebouwd op een verhoogde treinrails die niet meer in gebruik is.

Erg leuk om rond te wandelen en foto’s te maken (vooral omdat je vanaf die hoogte mooi zicht hebt op de straten van New York).

The High Line heeft er nu een nichtje bij gekregen, The High Bridge. Eén van de bruggen die The Bronx met Manhattan verbindt, ter hoogte van 172th street. Nadat The High Bridge 40 jaar dicht is geweest, is deze afgelopen zomer weer geopend. Alhoewel er beneden de brug heel wat is veranderd, de brug zelf heeft heel wat weg van haar oude glorie.

Waar The High Line vol loopt met toeristen, is The High Bridge nog redelijk onbekend. Je kan er dan ook in alle rust een ochtendwandeling maken. Alhoewel dat met de tijd ook wel zal veranderen. The High Bridge gaat over de Harlem River en was vroeger een aquaduct. Als je van de Bronx naar Manhattan loopt kan je de Chrysler Building en Citicorp Tower (ook wel bekend als 601 Lexington Avenue of Citigroup Center – 1 van de 10 hoogste skyscrapers in New York City) al zien. Ik denk dat weer een plekje is om mooie foto’s te nemen (deze gaat ook op mijn NY-lijstje).

Bron: 1 + 2

