ikhartnyc new york

Er zijn zoveel dingen te doen in New York, dat het soms moeilijk is om een keuze te maken. Daarom heb ik die voor je gemaakt. Hier zijn 5 random dingen om te doen in New York op een willekeurige dag.

Ulta

Als je in New York bent en je wilt beauty spulletjes shoppen, dan moet je uiteraard naar Duane Read, Walgreens en CVS gaan. Maar je moet ook zeker Ulta niet vergeten. Neem de metro naar Queens en stap uit bij 63 Dr – Rego Park (metrolijn E, M & R gaan die kant op). Vanaf daar is het nog maar een klein stukje lopen naar Rego Park Center I en II. Ulta zit in Rego Park Center II.

PAX

Voor ontbijt of lunch ga ik het liefst naar PAX. Pax kan je door de hele stad vinden. Het leukste aan PAX vind ik het feit dat je je eigen salade kan samenstellen. Je kan je eigen sla kiezen, wat je er verder in wilt hebben (vlees, groente, kaas etc.) en welke dressing je wilt (honing mosterd, ranch, caesar etc.). Verder kan je er ook bagels, sandwiches, drinken en heel veel andere dingen halen.

Red Rose Nail & Spa

In New York zijn er heel veel plekjes waar je je nagels kan laten doen (een manicure en / of pedicure). Ik ben al meerdere keren bij Red Rose (152 W 72nd Street) geweest. De prijzen zijn goed (helemaal vergeleken bij Nederland), de mensen zijn vriendelijk en je kan uit veel verschillende kleuren nagellak kiezen. Naar mijn idee zitten er ook altijd veel ‘echte’ New Yorkers. In de buurt zitten ook een Urban Outfitters, een Duane Read en een Gray’s Papaya (waar je verse sap kan halen).

Chat N Chew

Dit is de plek (10 East 16th Street) waar je heen wilt voor een goede burger (of heel veel andere dingen – ik ging voor een Quintessential Macaroni and Cheese). ‘110% Veggie Chili’, ‘Not Your Mother’s Meatloaf’ and ‘Thanksgiving On A Roll’ om nog maar een paar geweldige namen van gerechten te noemen. Er hangt echt een super gezellige sfeer in dit restaurant en de keren dat ik er was zat het super vol. Het zit vlakbij Union Square Park, wat ook een erg leuke plek is om naar toe te gaan.

South Street Seaport

Vanaf het Empire State Building en de Top of the Rock heb je een prachtig uitzicht over Manhattan, zeker niet overslaan die twee plekken. Als je echter een uitzicht wilt wat iets anders is, ga dan zeker naar South Street Seaport. Ga de pier op en ga naar de bovenste verdieping van het winkelcentrum (waar de restaurants zitten), daar kan je naar buiten. Aan de ene kant heb je een prachtig uitzicht over Brooklyn en aan de andere kant van Manhattan. South Street Seaport zelf is ook erg leuk, er zitten leuke winkeltjes en restaurants.

* Als ik het goed heb begrepen is pier 17 op dit moment gesloten omdat het helemaal wordt verbouwd. De opening van pier 17 is in 2017. Op de website ziet het er prachtig uit, dus ik denk dat het uitzicht vanaf hier dan nog mooier is.

